الأحد، 22 فبراير 2009

7

"Every seven years, you are a whole new one"

أنت شخص مختلف تماما كل سبع سنين

بيقولوا - مش متأكد بصراحه - إن كل 7 سنين بتكون كل خلايا الجسم إتجددت ، بمعنى إن بيكون بقى عندك كبد جديد و كلى جديد و هكذا ...

فيه عالم أنثروبوصوفيا اسمه رودلف شتاينر قال إن ما سماه " Cycles of seven " ميقتصرش بس على تجديد الخلايا ، و إنما كمان تجديد شخصية .. تجديد اهتمامات .. تجديد فكر

النهارده كنت بدور فى حاجاتى القديمة ...

صحيح أنا عندى امتحان بعد يومين والكلام ده مش وقته خالص .. بس أنا مش هذا الطالب النجيب يعنى

و أنا بدور لاقيت حاجات كتير ....

جزء من جدول أعمال يوم من أيام و أنا ف ابتدائى

مسودة قصة .. واضح م الخط و الإسلوب إننا لسه ف ابتدائى برضه

حبة تصميمات ... شريط قديم ... حبة جوابات مع أصدقاء قدام ... يااااه


افتكرت محمد قديم .. محمد مقابلتوش من زمان

محمد بجد واحشنى

محمد مفتقده دلوقتى .. ونفسى ألاقيه


أنا الحمد لله ربنا كارمنى جدا فى حياتى .. ومعانتش ضغوط كتير

بس مش عارف حاسس إن السبع سنين إللى قبل كده كنت راضى عن نفسى أكتر ... كنت أقرب لربنا أكتر .. كنت أقرب للى حواليا أكتر

و إللى قبلهم أكتر منهم .....

إللى قبلهم مش فاكرهم للأسف ...



نفسى أعرف أتصالح مع نفسى .... و أعرف أتمتع بالخلايا الجديدة

هناك تعليقان (2):

Lady E يقول...

ايه ده هو انا بقيت الزبونة الوحيدة للمدونة ولا ايه :)
حلوة المعلومات دي بجد ويا هنا مين يعيش 7 سنين كمان
على فكرة انا كمان الكلية بتاعتي بحس انها مدرسة ابتدائي مشتركة

KEBLAWYAT يقول...

المهم تبقى زبونه دائمة