الثلاثاء، 6 يناير 2009

إللى بيحصل ده حرام

- و إنت إيه رأيك ألبس إيه فى الفرح بتاع بكره ده؟

= شوف أى بدلة عندك .. كلهم حلوين

# إنتوا بتتكلموا فى إيه .. مين إللى له نفسه يحضر أفراح ولا يعمل أى حاجه .. دا اللى بيحصل فى غزه ده حرام أنا مبقتش بعرف أنام

- ماشى بس إحنا فى إيدنا إيه نعمله

# نقدر نعمل كتير إحنا بس إللى مبنحاولش ومبنفكرش ، وبعدين إيه إللى بتشربه ده ؟؟؟ بيبسى ؟؟؟

- آه ... مبتحبوش ولا إيه ؟

# أبسط حاجه ممكن تعملها يا أخى إنك تقاطع منتجاتهم ، مش هنموت يعنى لو مشربناش بيبسى ولا مغسلناش بإيريال

= بقولكوا إيه إتنوا الإتنين .. إسكتوا أنا هشغل التليفزيون

# هات الجزيرة كده نشوف إيه الجديد النهارده

= لأ أنا تعبت من المناظر إللى شفتها الصبح .. هجيب أى حاجه ترفه عننا

# جايب ميلودى ؟؟؟ ماهى المعاصى إللى بنرتكبها دى من أسباب إللى إحنا فيه ، يا أخى أضعف الإيمان حتى فى ظروفنا دى تتجنب المعاصى

= والله يا محمد أنا تعبت خالص ... كل شوية مناظر دبح وقتل ، وكل ده بيحسسك بإحساس عجز رهيب إحساس إنك مش قادر تعمل حاجه لإخواتك دول ، إحساس إنك ممكن تبقى مكانهم و محدش بيحاول يساعدك ولا ينجدك

# أنا كل ما أفكر إنى هتحاسب على كل دم كل واحد بيستشهد أو بيتصاب بترعب ، إحنا لازم نعمل لهم أى حاجه أى حاجه

- ما خلاص بقى إنتا وهو هتقلبوها محزنه ... يانهار أبيض شفتوا الساعه كام كنتوا هتنسونا .. هات الريموت يابنى

= آه صحيح ... دنتوا هتتقطعوا النهارده

# ياخويا منتوا كل مرة بتقولوا الكلمتين دول ومبتعملوش حاجه


"أعزائى المشاهدين أهلا بيكم مع لقاء القمة بين ناديى الأهلى والزمالك"

هناك تعليق واحد:

KEBLAWYAT يقول...

هيا فيها شبه من قصة فتحى

بس ميضرش يعنى